پاكستان درصدد افزایش تجارت با ایران است
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش ایرنا، این منبع خبری پاكستانی نوشت كهگشودن حداقل دو مركز تجاری و پایانه در امتداد مرز مشترك كشورش با ایران و افغانستان نشان دھنده اولین قدم از سوی مقامات پاكستان برای برنامه ریزی به منظور ایجاد یك مسیر ترانزیت بین جنوب و آسیای مركزی در ایالت بلوچستان است.

اكسپرس تریبیون به نقل از مقامات دولتی تصریح كرد:مقامات ارشد سیاسی و نظامی پاكستان ماه گذشته میلادی در اسلام آباد درباره این پیشنھاد ﴿گشودن مركز جدید تجاری در ایالت بلوچستان﴾ بحث و گفت وگو كردند.

حداقل سه از تن مقامات ارشد دولت پاكستان ونیز یك وزیر فدرال این كشور به این منبع خبری گفتند:مقامات پاكستانی برای حل مشكلات ایالت بلوچستان،با استفاده از تركیبی از ابزارھای سیاسی و اقدامات اقتصادی,با ھم به توافق رسیدند.

این پایگاه مجازی اضافه كرد:در حال حاضر دو نقطه در سطح بین المللی برای مراودات اقتصادی با همسایگاه پاكستان,یكی در منطقه تفتان با ایران ﴿پایانه میرجاوه﴾ و یكی در منطقه چمن ایالت بلوچستان با افغانستان , وجود دارد.

یك مقام دیگر دولت پاكستان به شرط محفوظ ماندن نامش به این منبع خبری گفت: تصمیمی ھنوز درباره مشخص كردن راه اندازی مراكز تجاری جدید اتخاذ نشده با این حال می توان گفت این نقاط تجاری جدید ممكن است در مناطق جیوانی و لسبیلا در ایالت بلوچستان راه اندازی شوند.

این مقام مسوول با اشاره به راه اندازی دو نقطه تجاری در ایالت بلوچستان، ھمچنین از ایجاد یك نقطه تجاری دیگر در نقاط مرزی ایالت خیبرپختونخوای پاكستان با افغانستان خبر داد.

آساق ** 1095





:: برچسب‌ها: سان ,
:: بازدید از این مطلب : 342
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: